Over Talking Objects

Talking Objects is een agentuur, gespecialiseerd in interieur- en home accessoires, opgericht door Pieter Van Den Bossche.

 

Via mijn vader, die tevens medeoprichter is van een Belgisch designlabel, ben ik van kindsbeen af ondergedompeld in de wereld van ontwerpen en ondernemen. De vele gepassioneerde gesprekken aan de eettafel over de sector en de contacten met verschillende ontwerpers, hebben de vlam en fascinatie voor deze mooie branche ook bij mij aangewakkerd.

 

Met een marketingachtergrond en een goesting om te ondernemen was het bij de start van 2016 eindelijk zover. Na een eerste kennismaking met het merk Image Republic op de Maison & Objet-beurs in Parijs werd het startschot gegeven. Niet veel later volgde een samenwerkingsakkoord met Pikaplant uit Nederland. Al snel ging de bal aan het rollen met andere merken, zoals bijvoorbeeld Christina Lundsteen uit Denemarken en New Works.

 

Talking Objects staat voor producten die een toegevoegde waarde creëren met hun orginele insteek of hun unieke verhaal en is tevens een afgeleide van de uitdrukking “talking business”.

 

De merken die Talking Objects verdeelt, worden altijd zorgvuldig uitgekozen. Hierbij kijken we altijd naar de drie ‘-teiten’ van een product: originaliteit, creativiteit en kwaliteit.

How we work

Talking Objects opereert als agent binnen de Benelux. Wij zijn de schakel tussen producent en de retailers of architecten door in te staan voor de verkoop en distributie van onze merken.

 

In een sterk veranderde retailwereld proberen we ook naar de retailer toe een eerlijke, adviserende rol te vervullen, wat hem kan helpen om de juiste aankoopbeslissingen te nemen. Dit met als einddoel om een duurzame relatie te creëren met onze klanten.

Goede communicatie is een belangrijke factor in het streven naar succes. Alvorens lukraak en impulsief van start te gaan met de verkoop van onze merken, opteren wij liever voor een duidelijke en uitgestippelde verkoopsstrategie. Enkele vragen die we hierbij altijd stellen zijn:

  • Welke soorten winkels willen we aanspreken?
  • Via welke communicatiekanalen proberen we deze winkels te bereiken?
  • Welke targets moeten vooropgesteld worden?
  • Zijn er bepaalde investeringen/ interne veranderingen nodig om deze targets te behalen?

Dit doen we altijd samen en in overleg met onze merken.