Over Talking Objects

Talking Objects is een handelsagentuur, gespecialiseerd in meubilair en home accessoires, opgericht in 2016 door Pieter Van Den Bossche.

 

Van kindsbeen af ben ik ondergedompeld in de wereld van ontwerpen en ondernemen. De vele gepassioneerde gesprekken aan de eettafel over de sector en de contacten met verschillende ontwerpers, hebben de vlam en fascinatie voor deze mooie branche ook bij mij aangewakkerd.

 

Met een marketingachtergrond en een goesting om te ondernemen was het bij de start van 2016 eindelijk zover. Na een eerste kennismaking met het merk Image Republic op de Maison & Objet-beurs in Parijs werd het startschot gegeven. Niet veel later volgde een samenwerkingsakkoord met Pikaplant uit Nederland. Al snel ging de bal aan het rollen met andere merken, zoals New Works en NORR11 uit Denemarken. In 2017 vervoegde Pieter-Jan, tevens een goede jeugdvriend het team.

 

Talking Objects staat voor producten die een toegevoegde waarde creëren met hun orginele insteek of hun unieke verhaal.

 

De merken die Talking Objects verdeelt, worden altijd zorgvuldig uitgekozen. Hierbij kijken we altijd naar de voor ons belangrijkste kenmerken van een product: Esthetiek, creativiteit en kwaliteit van een product.

How we work

Talking Objects opereert als agent binnen de Benelux. Wij zijn de schakel tussen producent en dealer door in te staan voor de verkoop en distributie van onze merken. Ook kan u als architect bij ons terecht voor meer informatie omtrent de merken die wij verdelen.

 

In een sterk veranderde retailwereld proberen we ook naar de retailer toe een eerlijke, adviserende rol te vervullen, wat hem kan helpen om de juiste aankoopbeslissingen te nemen. Dit met als einddoel om een duurzame relatie te creëren met onze klanten.

Goede communicatie is een belangrijke factor in het streven naar succes. Alvorens lukraak en impulsief van start te gaan met de verkoop van onze merken, opteren wij liever voor een duidelijke en uitgestippelde verkoopsstrategie. Enkele vragen die we hierbij altijd stellen zijn:

  • Welke soorten winkels willen we aanspreken?
  • Via welke communicatiekanalen proberen we deze winkels te bereiken?
  • Welke targets moeten vooropgesteld worden?
  • Zijn er bepaalde investeringen/ interne veranderingen nodig om deze targets te behalen?

Dit doen we altijd samen en in overleg met onze merken.