Over Talking Objects

Pieter en Pieter-Jan. Jeugdvrienden, buren en collega’s met een gedeelde passie voor design. De perfecte voedingsbodem voor de start van Talking Objects; een agentschap gespecialiseerd in de vertegenwoordiging van interieur design in de BENELUX markt.

 

Na de oprichting in 2016 door Pieter volgde al snel samenwerkingsakkoorden met het Nederlandse Pikaplant en Deense designlabel New Works. De eerste retailers waren mee aan boord en een mooi netwerk werd uitgebouwd.

 

In 2017 besloten Pieter en Pieter-Jan dat het tijd was de krachten te bundelen. Met een achtergrond in marketing en economie, een liefde voor design en gezonde portie ondernemerschap gingen ze van start met de verdere uitbreiding van Talking Objects.

 

Onder de drijvende kracht van Pieter en Pieter-Jan groeide Talking Objects uit tot een agentschap dat vandaag de dag 6 merken telt en goed vertegenwoordigd is in België, Nederland en Luxemburg.

 

Talking Objects is zowel actief op de retailmarkt als de projectmarkt. Wij vormen de schakel tussen onze merken en de retailers, verdelers, (interieur) architecten en andere professionele partijen.

 

Wij treden op als exclusieve agent voor volgende merken: 101CPH (BE), New Works (BENELUX), NORR11 (BELUX), Pikaplant (BENE), Prostoria (NL), valerie_objects (BE).

Hoe gaan wij te werk?

Al onze merken zijn zorgvuldig uitgekozen en creëren een toegevoegde waarde door hun originele insteek en uniek verhaal. Ze voldoen allen aan volgende belangrijke kenmerken: verfrissend, eigenzinnig, stijlvol en van hoge kwaliteit.

 

In een sterk veranderde retailmarkt proberen we met Talking Objects een adviserende rol op te nemen om onze retailers te helpen bij het nemen van de juiste aankoopbeslissing. Met onze expertise en productkennis functioneren we daarnaast als de ideale partner voor onze verdelers en (interieur) architecten in allerhande uiteenlopende projecten. Dit allemaal om als einddoel een duurzame samenwerking en relatie op te bouwen.

 

Goede communicatie is een belangrijke factor in het streven naar succes. Alvorens lukraak en impulsief van start te gaan met de verkoop van onze merken, opteren wij liever voor een duidelijke en uitgestippelde verkoopstrategie. Dit doen wij altijd samen en in overleg met onze merken.